Quinalt

22 juli 2019 - Grays Harbor County, Verenigde Staten

Om 5.30 ging vandaag de wekker. Als eerst een gratis ontbijtje genuttigd. Smaakte prima en genoeg keuze! Allereerst zijn we richting Lake Crescent gereden. Super groot en mooi meer! Het was nog lekker vroeg dus niemand in de buurt. Kwam alleen nog een bever op z'n gemakje voorbij gezwommen. Wij groeten hem en kregen een groet van hem terug. Heel beleefd was hij verder niet want hij zwom gewoon door.

De volgende stop was bij Sol Duc Valley. Schitterende waterval waarvoor we zo'n 30 minuten diep het bos in moesten. Tijdens deze hike werden we tegengehouden door andere hikers, want er stond een beer naast het looppad. Dit bleek ook echt zo te zijn want 10 seconden later kwam meneer rustig aansloffen. Hij of zij keek ons aan en liep eerst onze kant op. Toch met enige twijfel want hij/zij draaide toch maar weer de andere kant op. We waren al zo ver in het bos dat teruglopen geen optie was. Yasemin was niet bang (wel dus en ik stiekem ook een beetje want de beer was wel heel dichtbij) en we besloten lekker door te lopen. Als beloning kregen we een schitterende  waterval te zien! De terugweg ging iets sneller dan 30 minuten haha. Maar geen beer meer gezien. De berenbel zal vast geholpen hebben. Al keek iedere tegemoetkomende hiker eerst naar onze berenbel en daarna alsof we niet spoorde.

Na Sol Duc zijn we naar La Push/Forks gereden. Deze plaatsen hebben meerdere stranden die allemaal schitterend zijn. Ook zijn de Twilight films opgenomen in Forks, heb ze alleen nooit gezien. Yasemin wel.

We waren ondertussen al uren onderweg. Volgens mij een uur of 6 totaal in de auto gezeten. Aardig gaar dus, dus nog even 1.30 uur richting het hotel gereden. Super hotel op super locatie bij een groot meer. We hebben hier in het restaurant zalm gegeten. Deze zalm komt hier uit de omgeving. We bebben nog nooit zulke lekkere zalm op....Tijdens het diner ook nog eens een mooi uitzicht van het meer en bergen, echt werkelijk prachtig.

Nu zitten we lekker op het balkon te genieten van de zon (dat rijmt). Dit was zo ongeveer onze dag weer. Morgenvroeg naar het Hoh Rain Forest! Dat wordt weer geweldig.

1. Kübra:
    27 juli 2019