Eerste dag Vancouver

18 juli 2019 - Vancouver, Canada

Hé hé, daar zijn we dan. Om 11.00 heeft Mark ons thuis opgehaald en afgezet op Schiphol. Vliegtuig naar Londen is om 14.55 vertrokken. Nadat we hier om 16.20 (NL tijd) waren aangekomen, bleek dat we een vertraging van 4,5 uur hadden. Totaal dus 6,5 uur gewacht op Londen Heathrow :(.

Eindelijk vertrok ons monsterlijk grootte vliegtuig (A380) om 22.50 (NL tijd) naar Vancouver. Erg ruim, stil en comfortabel vliegtuig. Rond 24.00 lokale tijd (9 uur later in NL) geland. Daarna nog 45 minuten gewacht op de koffers en toen eindelijk met de taxi richting Moda Hotel in downtown Vancouver.

Na een korte nacht ons eerste ontbijtje bij de Mac gedaan. Ohja, het regende al keihard toen we wakker werden. En deze regen is zeker 5 uur zo doorgegaan... we waren dus drijfnat! Maar oké, na het ontbijtje naar Canada Place gelopen omdat vanaf daar veelal de gratis shuttles naar de bezienswaardigheden vertrokken. Hier hebben we gelijk kaartjes gehaald voor Capilano Suspension Bridge Park. In dit park hebben we over de beroemde wiebelbrug gelopen. Ook hebben we hier alle looppaden bewandeld en zelfs ook de heel hoge boom wandelpaden (jaja, Martijn ook). Als afsluiter een vieze burger met slappe friet op!

Na het park hebben we de shuttle gepakt naar Grouse Mountains. Uiteindelijk zijn we hier maar weggegaan, omdat het nog harder regende en je door alle mist niet eens iets kon zien. Zou dus een beetje zonde van het geld zijn geweest..

Als laatste nog wat door Vancouver gewandeld en in het shopping mall een Aziatische maaltijd genuttigd. Nu naar bed want de wekker gaat om 4.00 omdat onze trein naar Seattle vertrekt om 6.35. Toch ook wel wat last van de jetlag dus we liggen nu al in bed (19.55)

Tot de volgende!

20190716_21322520190716_213151