Seattle!

19 juli 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend weer vroeg opgestaan (4:00). Om 5:00 zijn wij met de taxi opgehaald bij het Moda Hotel. De taxi heeft ons afgezet bij het Pacific Central Station in Vancouver. Vanuit hier zijn we met de trein richting Seattle vertrokken. Deze trein was nog een ouderwetse (stinkende) diesel. We zouden om 6:35 vertrekken, alleen was er vertraging bij de US Customs & Border Protection. Dit maakte dat de trein pas om 7:40 vertrok. Aan boord hebben we nog wat eten gehaald, onder andere een cinnamon broodje met daarin 10kg suiker (lekker hoor!!). We hadden bij de douane trouwens ook nog 1 banaan, maar die mochten we niet meenemen dus Yasemin mocht die lekker meteen opeten.

Aangekomen in Seattle zijn we met de taxi naar ons volgende hotel gegaan: The Inn at Virginia Mason. Helaas was het nog te vroeg om in te checken, dus zijn we met de benenwagen door Seattle gaan lopen. Dit was niet echt een groot succes, daar mijn navigatie (zonder Wi-Fi) echt voor geen meter werkt. We kwamen in een buurt waar we beter niet al te lang konden blijven :). Toen maar weer teruggelopen naar het hotel en gelukkig konden we nu wel inchecken!

Grote kamer! Wel 100 jaar geleden voor het laatst opnieuw ingericht, maar heel slecht is het zeker niet. We hebben lekker ons avondeten hier genuttigd (steak & zalm) en hierna naar de kamer gegaan. Morgen gaan we naar het grootste gebouw van de wereld: Boeing Factory in Everett. Hier worden onder andere de 747, 767, 777 en 778 Dreamliner geproduceerd. Hier krijgen we een tour door de fabriek. Hierna is het de bedoeling om naar het Seattle Premium Outlet te gaan. Morgen gaan jullie er achterkomen of we dit gedaan hebben en of onze creditcard limiet meteen bereikt is.