Seattle Part Two

20 juli 2019 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Vandaag ging de wekker weer vroeg (06:00). Als eerst een prima ontbijt genuttigd in het restaurant wat bij het hotel zit. Hierna hebben wij heel modern een Lyft (Uber variant) genomen richting het Boeing Future of Flight in Everett. Hier hebben wij een heel bijzondere tour door de Boeing fabriek gekregen. De tourguide was heel enthousiast en leuk om naar te luisteren. Wij dachten de de Hangaar in Woensdrecht al groot was, alleen deze was ietjes groter. 400.000m2.. In volume het grootste gebouw van de wereld en dat zag je ook wel als je er rondliep. Helaas mocht de telefoon of camera niet naar binnen dus hierbij een foto van Google:

maxresdefault

Alle foto's van de reis kan je trouwens ook onder deze blog zien (als je dat al niet gezien had..).

Na de Boeing tour hebben we weer een Lyft (ja, dit beviel heel goed) naar de Seattle Premium Outlets genomen. Deze keer was de Lyft driver een wat vager type, maar die zitten er ook bij ;) In het outlet centrum hebben we wat kleding gekocht. We gaan ook nog naar het outlet centrum in Portland (belastingvrij) dus daar kunnen we ook nog ons best gaan doen. In het outletcentrum hebben we ook nog lekker taco's gegeten!

IMG-20190719-WA0003

Na het outletcentrum zijn we richting Seattle downtown gegaan (ook weer met Lyft, deze keer een super aardige chauffeur die een uur lang van alles over Seattle heeft verteld). Hier zijn we naar het beroemde Pike Market Place gegaan. Dit was een echte aanrader. Lijkt aardig op San Francisco's Pier 39. Veel verse vis, fruit, groenten en veel eettentjes met streetfood etc. Ook een magic shop waarin je van allerlei rare dingen kunt kopen. Het was er echt super druk en er liepen echt van allerlei soorten mensen rond.

Hierna zijn we terug naar het hotel gelopen en hebben we de koffers weer ingepakt, omdat we morgenochtend vroeg vertrekken richting Olympic National Park (noord). We gaan eerst de auto ophalen dus ben benieuwd wat het gaat worden. Morgen weer een verhaaltje!