Santa Monica (Los Angeles)

22 juni 2017 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Vandaag richting Santa Monica gereden. Deze badplaats ligt pal naast Los Angeles.

Na een rit van 3,5 uur als eerst op zoek gegaan naar het Hollywood sign op de bergen (ja ja een echte toerist). Met mijn navigatie kwamen we na een half uur eerst op een totaal verkeerde plek uit. Hierna met offline Google Maps kwamen we al iets meer in de buurt (althans je zag het woord in de bergen staan).

Toen maar met de losse pols wat rond gereden en wat Hollywood Hills buurtbewoners geïrriteerd, maar nog steeds geen plek om dichterbij het sign te komen.

Al met al 1,5 uur rond gereden dus toen waren we het echt beu. Later in het hotel gehoord dat je sowieso niet meer in de buurt kan komen doordat alles is afgesloten ivm overlast. Toch nog enigzins een foto van het Hollywood sign kunnen maken in de buurt van Griffith Park.

Hierna met constante files richting het hotel gereden omdat we al sinds 07:00 onderweg waren en het toen alweer 13.30 was.. Concentratie vermogen was ook niet meer geweldig en dat heb je in het Los Angeles verkeer echt wel nodig.

Het hotel ligt wel op een perfecte locatie. Broadway Santa Monica. Je kan rollend naar het strand dus perfect! Nadeel is dat het hier echt super druk is. Lekker gebruik gemaakt van de valet parking dus geen last meer van de auto!

Hierna zijn we lekker een paar uurtjes op het strand gaan liggen. Vergeten in te smeren dus weer een beetje rood.

Morgen pakken we de taxi naar de Hollywood Walk of Fame en daarna naar Venice Beach. Vanaf Venice Beach gaan we terug lopen naar het hotel. Universal Studios gaan we niet meer bezoeken. We gaan de rest van de dag op het strand liggen omdat al de km's en vroeg opstaan ons een beetje op begint te breken.

Nu proberen redelijk vroeg te slapen, alleen door de ligging van het hotel horen we constant muziek, auto's, schreeuwen en om de zoveel tijd sirenes (met het raam gesloten)..

Ach je kan niet alles hebben hé!