Yellowstone

7 augustus 2019 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Waar zullen we eens beginnen?

Allereerst met het feit dat we (amper) Wi-Fi hadden. De Wi-Fi in het hotel lag eruit en de dichtstbijzijnde was op 1,5 uur rijden. Vandaar dat we dus geen nieuwe updates meer op Reislogger hebben kunnen zetten.

Oké, dag 1 aangekomen in Yellowstone en na wat problemen met de betaling van de hotelkamer (was al prepaid, maar volgens hotel niet) in kunnen trekken in onze cabin bij Yellowstone Lake. Dit meer was overigens veel te koud om in te zwemmen en de stromingen in alle meren was veel te sterk.

Na het uitpakken zijn we meteen richting de geisers gereden bij Old Faithful. Het was toen rond 20.30 dus de zon begon al wat weg te trekken. Gelukkig was het daardoor ook rustig en hebben we op ons gemak de geisers kunnen bekijken. Bizar om dat zo voor de eerste keer te zien. Apart landschap in Yellowstone. Toen het donker was terug gereden naar de canon. Onderweg nog wat reeën en een wolf gezien.

Dag 2 zijn we om 05:15 opgestaan om Mammoth Hot Springs te bekijken. Ook indrukwekkend om alle geisers en aparte kleuren te bekijken. Hierna zijn we doorgereden naar Lamar Valley. Hier hebben we een grote kudde met bizons gezien. Die overigens door het heel park te zien zijn, alleen op bepaalde plekken met veel aantallen. Ook zijn we voorbij Tower gereden. Op deze manier hebben we al een flink stuk van Yellowstone kunnen bekijken.

Dag 3 zijn we wederom vroeg in de ochtend opgestaan. Dit omdat we naar Old Faithful gingen. Hier moet je (geldt overigens voor heel het park) al vroeg zijn. Vanaf 09.30 wordt het al druk en daarna is er geen parkeerplek meer te vinden. De geisers zagen er in de ochtend weer heel anders uit dan s'savonds roken nog intenser naar gassen of naar rotte eieren heel apart maar gezonder om te zien. Overigens zijn we in de avond iedere dag nog richting Hayden Valley gegaan. Veel bizons gezien die precies voor de auto gingen oversteken. Erg mooi om van zo dichtbij te zien :)

De vierde dag zijn we naar Grand Prismatic Geyser gegaan. De grootste geiser en bekend van de foto's. Heel mooi! De laatste dag gaan we de wandeling doen die ons brengt naar een uitzichtpunt over de grote geiser. Na deze geiser zijn we wat rond gaan rijden door het park langs verschillende bezienswaardigheden. Hierdoor hebben we al veel van Yellowstone gezien! Savonds zijn we nog op pad geweest hebben nog wat andere geisers kunnen bekijken maar moesten wel op onze hoede zijn we hadden tijdens het rijden een zwarte beer gespot die liep toevallig over de heuvels waar ook de geisers waren (blijft altijd een mooi gezicht zo beer te spotten in de wilde natuur!) maar gelukkig hadden we onze beerspray mee. We hebben nog liedjes gezongen "ik heb een potje met vet op de tafel gezet":) De beren vinden dit vreselijke nummers en blijven daarom ver van je weg.

Ook moesten we de geisers even snel bekijken want er kwam een noodweer opzetten, het was pikkedonker aan het worden en de bliksem kwam steeds dichterbij!

We waren mooi optijd in de auto toen het hard begon te regenen. We besloten toch onze reis voortzetten maar helaas konden we ons niet meer voortbewegen omdat er bizons op de weg stonden.Hier door had er een flinke fille gevormd!

Maar het was een mooie zicht de bizons bij elkaar ,de geluiden die ze ook maken klinken ook zo oers. En de bodem die aan het stomen was van de geisers maakte dat het wel een erg indrukwekkende beeld was.

Helaas zijn er mensen die niet echt geduld hebben en die perse moeten toeteren. Dit was alleen maar stress voor de bizons. De kleinere bizons, die wilde graag oversteken maar lukte niet omdat mensen ongeduldig waren. Gelukkig konden we een stukje achteruit rijden. Kleine bizon keek naar rechts en naar links. En stak daarna mooi over ,het was een mooi zicht om te zien 🥰.

De laatste dag hebben we de wandeling gedaan naar het uitzichtpunt over de Grand Prismatic Geyser. Helaas door het noodweer van gisteren veel te veel stoom/rook. Dus niet echt een hele mooie foto kunnen maken :)

Dag 6 van Yellowstone naar Grand Teton gereden. We hebben geen hikes gedaan. Dus waren we in een uur of 3 al door het park heen. Wel een mooi park maar dit moet je echt ontdekken middels wandelen. Wie weet ooit in de toekomst nog. Aangekomen in Jackson in ons hotel. Was een fout gemaakt met onze kamer waardoor we een veel grotere en luxere kamer kregen. Wel een lekker bed na vier dagen in een oud versleten bed in Yellowstone.

Morgen richting Salt Lake City (ong 5 uur rijden)!

1. Groetjes Karin:
    7 augustus 2019
    Wat weer mooie foto’s groetjes karin
  2. Ellen Mol:
    7 augustus 2019
    Schitterend....
  3. Marianne Vos:
    9 augustus 2019
    Weer o ontzettend mooie foto's en leuke verhalen. Je krijg gewoon zin om te gaan😍😍